20 RAD MODELŮM jak vypadat na fotografiích skvěle

20 RAD MODELŮM, jak vypadat na fotografiích skvěle

Proslulý umělec Gilles Bensimon předpokládal, že polovinu úspěchu fotografie tvoří sám model. Protože může nejen doplnit námět fotografie, ale také ji zcela změnit.
Málokterá dívka ví, jak při fotografování v ateliéru pózovat před objektivem co nejlépe, jak se chovat, kam se dívat, jak se usmívat, usmívat-li se vůbec, jak si sednout atd. Tento článek pomůže těm, kteří půjdou na profesionální ateliérové focení poprvé.

1. Důležité je chovat se otevřeně, přirozeně. Fotografie miluje život.
2. Cvičte před zrcadlem, zapracujte na obličejových svalech. Mimika je velmi důležitá pro portrét, obzvláště ateliérový.
3. Make-up na focení musí být mnohem výraznější a kontrastnější než obvykle, ale přehnanost na snímku být vidět nemusí. Jedinou výjimkou je černobílá fotografie…
4. Díky světlé rtěnce rty vypadají plnější, tmavá způsobuje to, že se zdají být tenčí. K optickému zvětšení rtů se používá tmavá rtěnka na kraje rtů a světlejší na prostřední část.
5. Nezapomínejte používat tónovací krém a korektor. Tónovací krém se nanáší na obličej, krk, ramena, hruď, ruce. Nejlepší je tónovací krém nakonec přepudrovat, aby se kvůli světlu v ateliéru kůže neleskla.
6. Spodní víčko vůbec nemusíte líčit. Stačí si jen trochu nalíčit řasy.
7. Nešetřete řasenkou.
8. Pokud se vám zachtělo být na fotografii opálená, nesnažte se opalovat před focením, ale raději to dělejte s předstihem.
9. Velkou pozornost věnujte obočí. Důkladně je rozčešte a snažte se, aby byla symetrická.
10. Během fotografování, když budete pózovat vsedě před kamerou, držte nohy elegantně u sebe nebo přehoďte jednu nohu přes druhou. V jiných pózách můžete být volnější.
11. Opačnou stranou dlaně nesměřujte k objektivu, a nepokládejte dlaně na kolena. Pokud si podpíráte rukou bradu, snažte se neopírat se celou vahou.
12. Hrajete-li si s vlasy, nemiřte lokty do objektivu.
13. Pokud si dáte ruce do pasu, snažte se nezakrývat dlaní příliš mnoho, nezapomínejte držet prsty v elegantní a půvabné poloze.
14. Těsně před zmáčknutím spouště na fotoaparátu vtáhněte břicho, narovnejte páteř.

15. Jestliže se schválně musíte naklánět, nezapomínejte na páteř, není třeba se hrbit, snažte se v zádech prohnout.
16. Snažte se měnit pózy ladně, postupně, neměnit celkový styl.
17. Nezapomínejte, že po nošení těsného oblečení zůstanou na těle otisky.
18. Vezměte si s sebou tolik oblečení, abyste se mohla 4-6x převléknout. I když se vám líbí trička s krátkým rukávem, neznamená to, že si s sebou musíte brát 6 stejných triček v různých barvách. Snažte se, aby oblečení bylo různé.
19. Nezapomeňte na několik nenápadných gumiček do vlasů.
20. Je lepší se k focení připravovat předem, a ne na poslední chvíli.