Co si vzít na focení a jak se k němu připravit

 

Právě na tohle se mě klienti ptají velmi často. Samozřejmě, že se příprava k focení musí konat dříve, minimálně den před domluveným termínem.

 

1) Zaprvé, ráda bych zdůraznila, že nehledě na to, že skupina géniů vytvořila Photoshop, a na fotografiích je nyní možné upravit libovolné nedostatky, stejně si myslím, že je potřeba se k focení důkladně připravit. Protože každý fotograf dělá hluboké retuše pouze určitých fotografií (například u ateliérového focení je dělám pouze pro vybrané snímky) a ostatní, ačkoli budou zhotoveny profesionálně, stejně odrazí všechny drobné nedostatky (například trochu  pomačkané oblečení, nedokonalou manikúru atd.). V souvislosti s tím nezapomeňte zohlednit všechny drobnosti, které my můžeme při přípravách na focení přehlédnout.
Jestliže jste cokoliv zapomněli udělat předem, u mě ve studiu máte možnost si vyžehlit věci, rozčesat vlasy i udělat make-up.

2) Je potřeba se na focení dobře naladit! Předem si promyslete styl fotografování a detaily, napište fotografovi zprávu. Udělejte si živou představu. Je potřeba si klást reálné cíle, které jsou v možnostech fotografa a vašeho šatníku. Vezměte si s sebou přehrávač s oblíbenou hudbou nebo flashku, jež se dají připojit k reproduktorům ve studiu. Popřemýšlejte o tom, jak si focení představujete a kde bude probíhat. Pokud si přejete uspořádat focení venku, jsem vždy PRO. Tím spíš, že takové fotografie vypadají živěji a emocionálněji. Výborné je, pokud máte možnost se fotit na kouzelném místě 😀 Mohu vám poradit pár takových míst…

3) Vytvořit si malou sbírku fotografií s pózami, které se Vám zalíbily. Velmi často se lidé ptají: „Řekněte, jak si mám stoupnout, kam se dívat?“ Úspěch focení je v přirozených pózách a výrazech, jež odráží náladu tématu fotografování. Samozřejmě, že Vám fotograf poradí, jak se lépe natočit a kam se dívat, ale neměli byste na to úplně spoléhat. Potřebujete si představit, jak Vás vidí kamera. Před focením si zkuste zapózovat před zrcadlem.

4) Nepijte na noc příliš mnoho tekutin.

5) Užijte vizážistických služeb dle vašeho přání. Doporučuji salon Euforie, společně s nimi se zabýváme fotoproměnami.

6) Oblečte se svůdněji, buďte zářivější – odlište se od davu! Velmi důležité jsou doplňky. Velmi často lidé nevědí „co s rukama“. A právě tyto předměty vám pomohou vyřešit takové potíže. Nebojte se vzít si na místo focení více šperků, šál. Budou se hodit i pokrývky hlavy, rukavice, brýle, kabelky, zajímavé předměty, takové jako hůlka, deštník, cigaretová špička nebo fajfka. V ateliéru je dostatek rekvizit, ale bude lepší, když si přinesete nějaké své unikátní předměty, a celkový vzhled už pouze doladíte našimi doplňky. Dostupnost jakéhokoliv doplňku je vždy možné upřesnit u administrátora po telefonu, on poradí, co si vzít s sebou, aby focení bylo harmonické.

7) Při návštěvě ateliéru je nutné si vzít obuv. Zaprvé, prakticky ve všech ateliérech je zakázáno se fotit v obuvi, kterou nosíte na ulici; někdy dochází ke komickým situacím, kdy se dívky fotografují v šatech a pantoflích ze studia. Zadruhé, obuv je lepší vybírat proto, aby se hodila k oblečení, které si přinesete na focení; pár balerínek se může hodit ke každodennímu obyčejnému stylu, ale pravděpodobně se bude vyjímat směšně v kombinaci se společenskými šaty. Nejlepší varianta pro dívky jsou boty na podpatku, díky kterým nohy vypadají delší. Nezapomeňte na muže, sportovní tenisky se k obleku nehodí.

8) Oblečení a obuv
Prosím nelenošte a vyzkoušejte si vše, co si s sebou chcete vzít, co s čím více ladí. Neberte s sebou každodenní oděv, neberte s sebou ani to, co jste nosili před dvěma roky (můžete se cítit nepohodlně a nepodaří se udělat krásné uvolněné fotografie). Nejlepší bude vzít si několik variant oblečení, vícero kalhot, halenek, svetrů, blůz (tak, aby Vám seděly), tílka, balerínky, střevíčky. Na tenisky úplně zapomeňte, pokud se nebude jednat o sportovní nebo netematické focení. Chystáte-li se na erotické focení, nezapomínejte na spodní prádlo, které bude mít odpovídající barvu. Vezměte si korzety, punčochy, cokoliv, co budete pokládat za smyslné. Je možné si s sebou vzít delší svetřík, podkolenky nebo tílko. Při různých kombinacích takovýchto kousků oblečení budou vaše fotografie mnohem zajímavější a krásnější.
Určitě se poraďte s fotografem osobně, může Vám pomoci s výběrem vizáže a oděvu a poradit, co konkrétně si s sebou na focení vzít nebo nevzít.

9) Ujistěte se, že vypadáte co nejlépe.
Jsou tři základní slova, která si zapamatujte a zapracujte na nich před fotografováním. Kůže, vlasy, nehty. Popořádku. Kůže. Teenagerky si v žádném případě nesmí mačkat pupínky minimálně 3 dny před tím, než focení proběhne. Dokonce i tlustá vrstva tónovacího krému si s tímto problémem nemusí poradit. Je potřeba pít hodně vody, ale obličej vypadal svěžeji. Vezměte si s sebou svůj pudr a tónovací krém, abyste se popřípadě zbavila lesku na obličeji, nepotřebný lesk ničí fotografii.
Vlasy. Je to první věc, jaké bývá věnována pozornost. Nezapomeňte je před focením umýt a upravit s pomocí fénu. Lze použít i kulmu či žehličku. Toto pravidlo platí i v případě, že se kvůli fotografování chcete objednat ke kadeřníkovi. Pokud si barvíte vlasy, objednejte se ke kadeřníkovi předem a dobarvěte si odrostlé kořínky.
Kromě vlasů ale věnujte pozornost i chloupkům – je nezbytné se zbavit nežádoucího ochlupení (na nohách, v podpaží atd.), budete tak sebevědomější a můžete pózovat jakkoli bez problémů.
Nehty. Tady je vše jednoduché. Buď si udělejte obyčejnou manikúru, nebo odlakujte starý lak a nalakujte nehty bezbarvým.
To je vše, jste připraveni získat si svou krásou celý svět.

10) Make-up
Nevěnovala jsem se tomuto tématu dřív, protože je to věc, která vyžaduje zvláštní pozornost. Prosím, neexperimentuje při přípravách, nezkoušejte novou barvu rtěnky, kterou jste si koupila včera a neučte se dělat si linky. Přirozený lehký make-up je lepší než fotografie s vaším experimentem. Chcete-li vypadat obzvlášť dobře, nejlepší variantou bude navštívit vizážistku a poprosit ji, aby Vás nalíčila. V tomto případě nebudete mít potíže s příliš dlouhými linkami, umělými řasami nebo ostrými konturami obličeje, protože světlo způsobuje to, že barvy vypadají tlumeněji a nebudou proto vypadat tak zářivě.

11) Nutnost – kontakt
Jestliže se Vám z jakéhokoliv důvodu nepodaří dostavit se na fotografování, ohlaste to fotografovi předem. Pokud Vás zdrží dopravní zácpa nebo přijdete dříve, napište SMS.
Nebojte se fotografa — nekoušu.
Nestyďte se — fotograf je zvyklý na vše — raději Vás zbytečně uvidím v nepovedené póze, než abychom propásly krásný záběr.
Improvizujte — a určitě získáte neobvyklé a kvalitní fotografie.

12) Nálada
Poslední věc, kterou je třeba zvážit před návštěvou fotoateliéru – v den, kdy se focení bude konat, se musíte cítit nádherně. Vaše oči mluví za vše. A, jak je známo, oči jsou zrcadlem naší duše. Proto jestli Vás trápí bolest zubů, raději přesuňte focení na druhý den. Nedělejte si kvůli tomu starosti, pochopím to. Pamatujte si, že kvalitní spánek trvá asi 8 hodin. Před focením se také raději vyhněte pití alkoholu, návštěvě nočních klubů a tučnému jídlu.
A ohledně všeho ostatního si nedělejte starosti, svěřte se do péče profesionálů a užívejte si fotografování.